Gode råd til et godt glasprojekt

Find ud af hvad du vil have
Glarmesteren kan bedst hjælpe dig, hvis du selv ved, hvad du gerne vil have lavet. Så det er her, du skal starte.
Hvis du for eksempel skal have lavet en glasdør til brusenichen, så gør dig tanker om, hvilken vej den skal åbne, om den skal være gennemsigtig eller mønstret osv.. Det hjælper dig i din videre dialog med glarmesteren.

Beskriv opgaven tydeligt
Ved at beskrive opgaven tydeligt, sikrer du, at glarmesteren nemmere kan forstå, hvad du drømmer om at få lavet. Glarmesteren kan bedre hjælpe dig og komme med gode løsningsforslag, hvis han ved, hvad du vil have.

Undersøg markedet
Kontakt nogle forskellige glarmestre og hør, om de kan hjælpe dig. Du kan finde lokale glarmestre her.
Få et overslag på prisen og få oplyst, hvad overslaget dækker – arbejdsløn, materialer, kørsel mv. Husk at et overslag ikke er bindende, hverken for dig eller for glarmesteren.

Få et tilbud
Når du har undersøgt markedet og fundet ud af præcis, hvad du vil have, så kan du indhente et tilbud på arbejdet.
Et tilbud er som udgangspunkt ikke bindende eller forbundet med omkostninger for kunden. Tilbuddet er derimod gældende for glarmesteren indtil udløbsdatoen. Vær derfor opmærksom på, at du får accepteret tilbuddet rettidigt, hvis du ønsker at gøre brug af det.

Husk at prisen ikke er alt. Vælg altid en håndværker, du stoler på, og som er dækket af en garantiordning.

Skriv ændringer ned
Undervejs i projektet kan der opstå uforudsete udfordringer eller gode ideer. De kan for det meste løses samtidig med projektet. Det er ofte billigere og bedre at få det lavet, når glarmesteren er i gang.

Sørg for at lave klare aftaler om ændringerne og få dem skrevet ned undervejs. Det behøver ikke være et langt dokument – en SMS eller mail er ofte nok. Husk, at ændringer og ekstra arbejde tager tid og projektets oprindelige tidsplan kan skride, ligesom projektet kan blive dyrere.

Vælg altid en håndværker med garanti

Vælg en glarmester, der medlem af Glarmesterlauget – dem kan du finde her.
Så er de dækket af Glarmesterlaugets Garantiordning.
Vi tøver ikke med at kalde det Danmarks bedste garantiordning.
Ordningen dækker helt op til kr. 200.000 pr. sag, og i op til 5 år for synlige skader og 10 år for skjulte skader.

Garantiordningen er gratis at bruge for dig som kunde.
Du kan læse mere om ordningen her.

Gode råd og vejledning

Få hjælp, gode råd og vejledning til dine glasprojekter – uanset om det handler om med skader, rengøring eller vedligehold.

Få gode råd

Brug for hjælp?

Vi er klar til at hjælpe, hvis du har spørgsmål eller behov for vejledning.

Skriv en mail til info@glarmesterlauget.dk eller ring til teknisk konsulent, Mikkel Thomsen, på tlf. 3698 6264.